Lind-Linas gård

Här kommer berättelsen om Lind-Linas gård och människorna som levt och lever på gården.

Gården byggdes av mormors far Måsan Per som kom från Bengtsarvet på Sollerön och han gifte sig med Anna från Nusnäs och fick 5 barn. Han blev änkeman när yngsta dottern Elin föddes 1907.

Bloggen är en hyllning till min
mormor Lina framförallt,
men även till min älskade morfar David.
Han emigrerade till Amerika på 1920-talet och återvände efter 10 år!

Mormor Lina levde kvar på gården med sina 2 döttrar,

min mor Margot (född feb. 1927) och moster Anna (född nov. 1928)
Efter det att David kom hem igen så föddes sonen Per-Arne juni 1947
Bloggen skapas av bilder, minnen, berättelser och gärna med kommentarer från Er.

Total Pageviews

Sunday 15 April 2012

Dop







Här döps jag och Britt, min barndomsvän. 
Inte här i stugan utan hemma hos dom.

No comments:

Post a Comment

Followers

Minnen

Om livet på gården

My photo
Dotterdotter till Lind-Lina som lever på gården med sina 2 hundar Tessie och Ruben

Popular Posts